یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راهکاري براي افزايش سرعت مرورگر اينترنتي فايرفاکس

فايرفکس

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰


از آنجا که بسياري از کاربران از سرعت پايين و اشغال حجم زيادي از حافظه رايانه‌شان توسط مرورگر اينترنتي فايرفاکس شکايت دارند، کارشناسان دو راهکار را در اين زمينه معرفي مي‌کنند.

وايمکس نيوز- مرورگر اينترنتي فايرفاکس همواره بخش زيادي از حجم و ظرفيت حافظه رايانه و دستگاه الکترونيکي کاربران را اشغال مي‌کند، حالا کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژي به کاربران توصيه کرده‌اند که به منظور جلوگيري از وقوع چنين اتفاقي بايد افزونه‌هاي جلوگيري از اشغال حافظه داخلي و کاهش سرعت عملکرد رايانه و مرورگر اينترنتي را فعال‌سازي کنند.

بدين ترتيب کاربران مرورگر اينترنتي موزيلا فايرفاکس قادر خواهند بود از مصرف غيرضروري اينترنت همراه ( Mobile Data) و همچنين اشغال فضاي زيادي از حافظه مرورگر و رايانه جلوگيري به‌عمل بياورند.

يکي از راه‌هايي که در اين امر به کاربران کمک مي‌کند، قابليت Duplicate Tab Closer است که اجازه نمي‌دهد پنجره‌هاي باز شده در اين مرورگر تکثير يابند و پنجره‌هاي بيش از حد استاندارد نيز باز شود.

دومين راهي که کاربران فايرفاکس مي‌توانند از آن بدين منظور استفاده کنند، قابليت Max Tabs است که به مرورگر مذکور اين اجازه را مي‌دهد تا ماکسيمم و بيشينه تعداد پنجره‌هاي قابل باز شدن را تعيين کنند. بدين ترتيب کاربران قادر خواهند بود با مشخص کردن يک محدوديت خاص براي تعداد پنجره‌هاي باز شده، به مرورگر فايرفاکس امکان اشغال حجم زيادي از حافظه گوشي و مرورگر مربوطه را ندهند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو